lördag 4 juli 2009

Tidsbrist...

...råder för fullt i prästgården.
Det nya huset håller på att fixas (jag får ett lila sovrum!)... och som en klok vän sa hus+präst i hus = prästgård... så vi startar om i en mindre variant men hoppas att det kommer att fungera.

Idag kom vågen ner till otroliga -48kg. Det har gått segt på slutet och är varje dag lite upp eller lite ner. Inga stora omvälvande händelser. Men för er som vet utgångsläget så vet ni också att jag nu är hg ifrån min första stora drömgräns och att jag nu väger mindre än när jag var 18 år. så nu har jag egentligen bara 31kg medicinsk övervikt kvar...

Kom hem från ett underbart konfaläger i torsdags. Enda minuset som jag ser det rent logistiskt är att denna gång var det ingen bra och serviceminded busschaufför. Om jag hade varit kvar så hade jag inte anlitat detta bolag igen - dessutom körde han för fort. Me not like.

Ungdomarna var totalt fantastiska och jag kommer att sakna dem som jag gör med varje grupp.

Idag börjar mardrömshelgen. Först konfa klockan 12, vigsel 16, välsignelse 17 och imorgon gtj med dop 9,30, mässa med dop 11,15 och slutligen gtj 19.00. Sedan nästa vecka kompledig - välbehövlig vila, resting time - sova och njuta och förbereda Hedvigs konfa och förbereda flytten och... och... och...

Kram på er i sommarvärmen.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Skickar dig varma kramar från vår soliga nejd. Tänker på dig. Ring när du har tid och lust och ork att prata en stund.

*kramar*