måndag 27 juli 2009

Allt gott kommer från ovan - eller?

Skulle behövt sova några timmar till i morse - det är ju ändock regn och semester! men icke sa nicke... före nio ringde hyresvärden att försäkringsbesiktningsmannen skulle komma på morgonen. Så det var bara till att masa mig ur den go´a sängen och hasa mig ner en våning och sätta fart igen.

Det är mkt fukt i golvet (dah! Det är en vattenläcka ju) och nu får man nog bryta igenom golvet/taket till den lilla toan för att det ska kunna torka upp.

Så - nej!

Allt gott kommer inte från ovan - iaf inte när det gäller en vattenläcka på ovanvåningen.

5 kommentarer:

Jaana sa...

Det bästa med läckan är att du får en ny toa, och allt det som skall repareras. när vi hade hyrt ut huset när jag pluggade i Lund och kom hem igen, hade våra hyresgäster fixat en vattenläcka i badrummet. Vi fick helt nytt och det var verkligen behövligt, vi hade nog väntat länge innan vi gjorde vid det. Hoppas att ni kommer att trivas i nya huset. Kram

Unknown sa...

Usch vad trist med vattenläcka...

Apropå inlägget i min blogg... lovar att höra av mig om/när det blir bröllop... det var faktiskt min första fråga... om det fanns en präst i Sverige som skulle gå med på detta :-)

Val 2009-20-09 sa...

Vi har sett att du skriver om samhälls- och livsåskådningsfrågor.
Den 20 september är det kyrkoval i Svenska kyrkan.
5, 6 miljoner medlemmar är röstberättigade.
Får vi förse dig med aktuell information om kyrkovalet och om Svenska kyrkan?
Hör då av dig till kyrkoval@svenskakyrkan.se. Skriv Bloggare i ämnesfältet. Hälsningar från Svenska kyrkans valkansli i Uppsala.

Anonym sa...

Skit i vattenläckor...de löser sig alltid. Och ett hål i taket går ganska bra att vänja sig vid. Livet vänder sug fram och tillbaka, och när misären känns som störst så hittar man kanske något som är större... (och då syftar jag inte på Gud, utan människor som bryr sig om en). Ha det bäst zis, och skaffa ett paraply om läckan blir för djävlig...

Lena sa...

Ärligt talat, om det hade sprutat upp avloppsvatten från toaletten där nere och upp till toan med den underbara tapeten så hade det varit värre.
Och det är gott, du kommer att bli av med tapeten och golvet och ihhh den hemska takfärgen