måndag 20 juli 2009

Uppdatering

* Flytt
Blir förmodligen av på torsdag - om jag ska lita på SMHI´s 5dygnsprognos så är det uppehåll den dagen.

* Vattenläckan
Rörmokare kommer dit imorgon för att se vad som är felet. Kan det vara en "torr" gammal packning som gått sönder? För mig veterligen har det stått oanvänt några månader - och den ende som varit där nu är målaren. Hoppas inte det är ngt allvarligare. Men lampkupan på dasset nere var tydligen full med vatten.

* Frys
Frysbox, liten, kommer att inköpas av hyresvärden och sättas i källaren.

* Adressändring
Beställd över telefon eftersom det inte går via nätet.

* Telefon, TV, Bredband
Hatobjekt! Hata Telia. Hata - hata -hata!
Totalt idiotförklarad av den unga grabben som var "not service minded at all". Jag bor på landet och kommer att bo på landet. Här har man inte kunnat erbjuda mer än kanal 1,2,4,6,kunskap/barn och en till dvs grundutbudet. Frågar nu hur det ser ut på andra stället... men eftersom jag inte har ngn gatuadress (daa: jag bor på landet) och det inte finns ngn inkopplad telefon just nu (nej givetvis inte eftersom huset står tomt) så kan man inte göra ngn mätning och i och med det inte garantera att man kan leverera någon tjänst åt mig. Så vad göra? Beställa enbart telefon och sedan få extra kostnader för flytt av bredband och TV? Förlänga bredbandet jag har och slippa utgiften på det (men de kan likt förbannat inte garantera leverens av bredband). Eller ska jag lägga ner detta med fast telefoni; leva enbart med våra mobiler och skaffa mobilt bredband och ta TV:n genom ngt annat. F-n det var mycket lättare när det var statligt monopol på saker och ting.

* Irritationsmoment
Ja, det finns det. Don´t ask me about it.

Inga kommentarer: