onsdag 15 juli 2009

Here we go!

Håll i hatten - den mentala hatten - för det gör jag.

Snart har det gått 8 månader sedan operationen...
8 månader och sedan flyt-starten i oktober är resultatet idag otroliga -50,3kg.
Jag fattar det inte själv - jo - kroppen fattar det eftersom den kan göra saker som jag inte kunde göra förut. Men huvudet - nja - det hänger inte med. Jo, när jag står framför spegeln kan jag se förändringen och njuta av nyckelben, kindben, bröstkorgsben, gropar här och där... och jag kan förundras över den mängd hud som plötsligt "är över". Ja, till och med att gå ut i ärmlös överdel (vilket jag egentligen inte vågar) kan göra mig rakryggad... jag är fullt medveten om hur fult det är med mina överarmar... men ge mig credit... jag har gått ner en hel människa i vikt!

Så varsågod... håll till godo... här kommer återigen en påminnelse om resan:

080922

081116 (2 dgr före operationen)
090118
090411
Och slutligen igår
090714

4 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis! och lycka till med fortsättningen.

Jaana sa...

Känns det inte skönt även om det kan vara konstigt att få tillbaka sin kropp. Jag tycker du är urduktig och har både kraft och ork till detta när ditt liv för övrigt är oroligt. Kram

Jennie sa...

Helt otroligt!

Wow så duktig du har varit!

Unknown sa...

Helt fantastiskt! Fattar inte varför jag inte går ner på samma sätt... men jag är jätteglad för din skull och relativt nöjd med min egna minskning :-)
Fasiken vad läckra vi är... men nu längtar jag tills jag är 2 siffrig...
Kram