onsdag 22 juli 2009

Idag går det...

... eller idag påbörjas det i alla fall...

FLYTTEN!

Jag har aldrig någonsin varit så ostrukturerad i min flyttplanering. Saker kommer emellan - saker söks upp för att har en ursäkt att komma ifrån. Så här står jag nu med en förestående flytt och en massa opackade grejjor. Men eftersom det bara är 4km så räcker det att möblerna kommer med. Ja, det vill säga de möbler jag ska ha kvar. Sedan blir det att fråga kompisar om de vill ha något annars blir det väl Erikshjälpen eller någon annan organisation som kommer få mitt lilla samtal i veckan som kommer.

Kvar blir:
3 Ikea trägungfåtöljer med svartvita tygplymåer
Minst en säng (resårmadrass med stomme), eventuellt en stomme till.
1 billy hörnhylla
1 billy ½hylla meddörr
1 billy med dörr och hyllor
1 billy med glasdörrar (tror det är den som har en spricka bak i plywooden sedan senaste flytten)
1 matsalsbord utan stolar
3 skrivbord
två små garderober varav den ena tappat benen

Ja, det var nog allt som inte kommer mer till nästa ställe. Inget nytt om vattenläckan - vi får väl se vad som händer under dagen. Annars kan det bli kul att ligga på golvet i prästgården... positivt tänkande! Jajjamänsan!

2 kommentarer:

Jaana sa...

Hej!Vi gjorde en sådan flytt från hus i Hässleholm till lägenhet. Jag gravid och hade en depression och låg mest undertäcket och ville inte vara med. Vi var arga för att vi blivit lurade på huset. och vi kände inga i Hässleholm. Inget packat,vi kördeoch körde släp efter släp. Bar och Bar, skickade mannen till akuten och han blev inlagd, jättedålig. 13 åringen bar och bar och jag bara grät. Den flytten var mardrömslik och det var i december strax innan jul och inga pengar......kunde det bli värre. Jag har lovat mig själv att aldrig flytta mer.

Kattie sa...

Hej Kattie här!
Så tråkigt med läckan jag hoppas att det löser sig till det bästa.
En tråkig nyhet till, vår första semesterdag på väg mot Öland får vi inbrott i vår bil, det tog dom ca 5 min,dom tog Maddes värdesaker inkl mobil.
Kram
Kattie