söndag 26 juli 2009

Nu blommar psoriasisen...

...för fullt och det är väl egentligen inte konstigt efter den senaste tiden av mental stress och påfrestning. Upptäckte det igår när jag steg upp, det sved och kliade så där grymt på foten som det bara gör när det är dags igen... och mkt riktigt: Nya PPP blåsor på foten, och håret -samma där, kli och svid och på gång. Ovansidan armen och handen likaså på gång igen. Och jag som såg fram emot en skovfri tid...

Flytten är genomförd till 75%.
Kvar är telia, bredbandet, tv:n som ska flyttas. Och småplock som är kvar i gamla huset. Nya huset är gardiner uppe överallt utom i vardagsrum och hall, och givetvis är källaren inte klar.
Första spindelchocken har lagt sig och jag har duschat två gånger i källaren... det går det också...

Jag är enormt trött - så där trött så att gråten inte är långt borta och jag skulle vilja fly till en kompissoffa och bara vara - kanske sova på soffan en stund - och glömma all stress och alla måsten.

Men det blir fint. J har gjort ett enormt jobb med målningen. Bara allt kommer på plats så är det nya huset egentligen finare och mysigare och mer ombonat.

Inga kommentarer: