söndag 12 juli 2009

Nu är Hedvig konfirmerad.

Igår var det konfirmation i Tjörnarps kyrka.
Gruppen var delad på två gudstjänster vilket gjorde att ungdomarna satt sammanlagt nästan 4 timmar på gudstjänst igår.

Vår dag började med att Jönssons och jag gjorde iordning maten och bar över den till lokalen som vi hyrt. Klockan 12 var jag på stationen och hämtade upp Emy och mamma. Sedan åkte vi till borgen där jag stannade kortast möjliga tid - för att hämta upp Hedvigs packning.

Utanför kyrkan väntade vi så en timme på att vår gudstjänst skulle börja. Ex-mannen hittade inte vägen och jag vart stressad över hans SMS - vad tänkte han att jag skulle göra åt det. Det är han som har GPS och inte jag. Till sist kom han... och han hann i tid. I kyrkan satt vi tillsammans. Vi hade fått två tolkar - ENORMT DUKTIGA! - som inte hade fått allt material i förväg. Trots att jag förklarat att det är svårt för ex-mannen att se tolkarna då folk sitter framför hade ledarna placerat oss på tredje raden. Jag förstår om de inte ville ha mig på första raden, men för ex-mannens skull. Jag kunde suttit någon annan stans. Fullkomlig nonchalans inför dessa behov och tolkarnas behov av förberedelse. Ändå meddelade jag första gången 1:a advent vilka behov vi hade av teckenspråk, jag påminde i mars och jag påminde för två veckor sedan. SUCK!

Cecilia och Vincent var med i kyrkan och det betydde en massa för mig - jag visste att hon kunde rycka in om det inte skulle fungera för mig (men jag höll mig lugn - extremt lugn). TACK!

Hedvig sjöng och jag var stolt. Och Madde, Hedvig och Karin var de som hördes bäst på redovisningen.
Blev konfunderad över att man tillät Gud som haver med slutet: den Gud älskar lyckan får. Har vi verkligen en sådan Gudsbild? Så är iaf inte min Gud... han förblir Fader Vår även när lyckan inte står en bi.

Väl tillbaka i S. Sandby tog vi fram potatissallad, bröd, smör, ost, sallad, rostbiff och kassler, dricka och tårta med kaffe till. Det var en mysig stund! Maria, Flippis, Viggo och Jonas + Lena kom dit. Hedvig fick paket - även om mitt dröjer. Hon ska få en symaskin (även om jag får ta den på avbetalning).

Idag sov de till 10 och vi kom hem hit till prästgården vid 15.30.
Nu är jag inne på den fjärde maskinen tvätt... och det är ändå inte slut.

Foton kommer...

Inga kommentarer: