måndag 20 juli 2009

Huvudbry...

Vissa saker kan jag inte tackla.
Jag har det svårt inombords när allt är rörigt omkring mig. Och nu är det rörigt utan dess like. Kartonger och ostädat - flytt på gång.
Vet dock inte när vi kan komma in där borta och få allt på plats.
Köksgrejjorna flyttade och klara.
Vet att jag kommer att bli tokig där borta på att det är slitet och gammalt. Ja, jag är nog lite bortskämd och skulle helst av allt vilja flytta in i ett modernare hus med kaklade badrum.

På tal om badrum... när vi kom bort idag satt en lapp på dörrkarmen. Vattenläcka från toan på övervåningen. Har runnit ner till toan på nedervåningen. Ingen mer information, mer än att vattnet är avstängt. Inga svar på varför, hur och hur länge. Kommer vi kunna flytta in? Vad har hänt? Hur åtgärdas och när åtgärdas?

Jag fixar sådana saker dåligt! Helt allvarligt - jobbet fixar jag bra... men sådant här som rör privatlivet gillar jag inte.
Så helst av allt skulle jag vilja rymma bort några timmar och göra helt andra saker... få annat och tänka på...

By the way -51kg

1 kommentar:

Jaana sa...

Jag rymmer med dig, vart skall vi?