onsdag 5 augusti 2009

Underbart!

Kan det vara bättre?

I söndags den 2 augusti fick jag hålla ett av de mysigaste dop jag haft. Vid Södra Fyllens strand döptes en liten Ester Rebecca. Badgästerna steg ur vattnet och satt på stranden bakom oss tills gudstjänsten var färdig. Vilken glädje och vilken nåd det är att få vara med om sådan här händelser.

Helgen var full av aktiviteter i övrigt. Emy blev 13år i fredags och samtidigt den dagen satte jag mormors aska i jorden på kyrkogården i Karlskrona. Tänk vad åren går, generationer som växlar...

I lördags höll jag en vigsel - även det underbart vackert utomhus. Ibland dras jag till att Guds vackraste kyrka är vår natur när den visar sig från sin bästa sida. Fast - kyrkorummet ger en annan vila för min del. Men när kyrkorummet begränsar och hindrar människor måste vi, anser jag, våga ta steget utanför.

Igår var vi på Fårup sommarland med underbara vänner. Tack Magnus för en toppen dag (www.travelliker.se). Men gissa att vi var trötta när vi kom hem! Och tjejerna är förvånade hur du lyckades få upp mig i en berg o dalbana. Bra jobbat!

Idag har jag kört barn till Varberg och Borås. Bråkat med telia... och nu varit i prästgården och röjt en del. Inte så mkt kvar men tillräckligt för att få mig att bli tokig och gråhårig. Jag vill hellre lapa sol och njuta lite lediga dagar. Men det kommer väl tids nog.

Uppdatering -51,7kg.

1 kommentar:

Jaana sa...

Fantastisk bild och vilken gåva vi fått som får vara med människorna mitt i livet, eller i början. Jag håller med dig att naturen är den vackrasta katedralen. Ha nu en skön dag och kram