tisdag 6 april 2010

Vad jag behöver...

Inser igår och idag att det jag främst behöver just nu är VILA. Kroppen är så trött att min hjärna inte vill arbeta med mig. Känns som om varje liten sak som kräver tankekraft är en ansträngning utöver dess like. Sov en stund på dagen både i söndags och igår o kommer nog att göra det idag också... Borde inte vara trött - borde vara pigg med tanke på viktnedgång o allt. Men ändå... tröttheten är total o massiv.

Hade tänkt åka till C i helgen och till K:s födelsedag - men som det är just nu tror jag att jag behöver vara hemma o ta tag i min ork. För resten av april erbjuder inte mkt vila. Så ett par dagar bara i lugn och ro med mkt sova o lagom med friskluft o promenader är nog det bästa.

Annars behöver jag
* Pengar
* Tid
* Nytt boende
* Kläder (har inte en enda BH som är lagom - o eftersom pengar är bristvara så återstår endast att ta ett klädlån på Ullared - detta fundrar jag vidare på).
* Skor, för även fötterna har minskat.
* Inspiration
... och alla er som står ut med mig...

---

Var ute o gick igår kväll och höll min mentala bekymmerslöshetspärla intensivt och nära hjärtat. Måste vila i att det som ska ske - det kommer att ske. Det kommer att bli bra! Det kommer en lösning som gör att jag kan spara in på bensinpengarna o lägga dem på allt det där andra som jag behöver bättre. Inser att jag bär så mkt tankar inom mig. Tankar på vem jag är - vad jag är... och kanske just nu fixeringen på hur jag är. Fötternas rytmiska nötande mot asfalten... det var inte bara att gå ner 65kg. Det är inte bara att vara "14kg från normalvikt"... kroppen måste hänga med, orken och hjärnan måste hänga med. För inom mig så ser jag inte att jag förändrats till ngt bättre. Inom mig ser jag fortfarande det massiva berget av "fett" som vältrar sig fram... så...
Kanske är det inte konstigt att jag är trött.

Från nov 2008 -65kg. Bytt jobb 2ggr. Flyttat. Startat en ny relation. Bekymmer med boende som inte fungerar o funderingar inför framtiden. Ska jag flytta o riva upp barnen igen... Ska jag ta ett nytt jobb... för det finns inget boende närmre nuvarande jobb.
Från jan 2009 pendlat 10mil om dagen till jobbet. Ekonomin suger, delvis pga att jag fick gå ner rejält i lön o förlorade tjänstebilen. Firat en 15åring o en konfirmation av densamma, vilket också kostat en del. Begravt min mormor och min farmors lillasyster + begravt 2 vänner utöver de vanliga "jobbet".

Nej - det är nog inte konstigt att jag är trött och behöver sova...

Inga kommentarer: