torsdag 8 april 2010

För tillfället en aningens statsfientlig...

...så dök den ner i brevlådan. Lika fint paketerad som vanligt. Sin blekgula oskyldiga bakgrund till trots får den mig att "go berserk" eller hur det stavas. Ja, lilla lugna jag blir inom mig en bärsärk. Först tog man bort avdraget för omkostnader vid psoriasis (o nej - alla får inte handikappersättning, beror vem på FK som bedömmer). Sedan anser man att prästskjortor är "privat"klädsel och således inte avdragsgill (vem går i prästskjortan privat?)... o så droppen i fjol, vilket jag vägrat acceptera o som gör mig lika arg i år. Räntan på studielånet är inte avdragsgill. De vill att man ska utbilda sig o jobba - men göra det enklare för oss när vi gör det... näääääääääääääääääääääääääää; varför då?
Inkomsten undrar jag vart den tog vägen, för inte har jag upplevt att jag tjänat så "bra" som jag borde tycka att det är. Men tonårsdöttrar, pendling, flytt, konfa o annat har ätit upp allt. O sedan var det restskatten i fjol. Tänkte att nu NU i år måste jag vara i kapp. Pyttsan! 13995kr exklusive ränta vill staten ha av mig. Jag är trött nu. Trött o ledsen av att kämpa i motvind.
GIVE ME A BREAK, chefen... DU SA INTE ATT DET SKULLE VARA LÄTT - JAG VET DET- MEN DU LOVADE ATT DET SKULLE VARA VÄRT DET... VARFÖR KÄNNS DET INTE SÅ?!

1 kommentar:

Jaana sa...

Hej vännen, shit med restskatt, vi drog med en sådan i många år också. Men ta inte strid med skatteverket, det gjorde jag och fick en x-tra avgift på 14000 för de menade attjag farit med osanning när jag inte verifierat ett avdrag....Ta inte striden. Hade jag inte överklagat hade jag varit 140000 rikare.
Prata med dem, i vilket fall som helst skall det inte in föränn november...om det är någon tröst.

Jag lider verkligen med dig, att inte ha pengar är jobbigt, vi lever i en liknande situation, men till jul skall allt vara tillbakabetalat....jag försöker se långsiktigt och tänka så länge vi har tak över huvudet och mat så fungerar det.
Många kramar till dig.