söndag 11 april 2010

Det borde vara förbjudet...

...att vara ledig o ändå vakna halv sex på morgonen - lika trött som när man la sig, men utan känslan av att kunna somna om. Gjorde ett tappert försök o drog mig ner till soffan o till fortsättningen av Gärtners översättningar/sammanställning av Apokryferna... men inte ens det fick mig att somna om. Så nu sitter jag här o bloggar om livet istället - och tar en kaffe.

Frosten har nupit där ute... hinnan ligger över bilglasen... I sängen ligger prinsen o sover (och jag hoppas han inte störts för mkt av att jag gått upp). På MSN väninnan som jag saknar - ja, jag saknar en hel massa goa skånebor.

Näst sista lediga dagen innan maratonmånaden börjar. SUCK. Trött redan innan den tagit fart. Ser nästa ledighet i maj o då måste jag få ro och råd att åka till Skåne o A-G o C o gänget. Jag är så halv utan er.

Månaden där det också, med all sannolikhet kommer att tas viktiga beslut. Stanna eller inte. Boende eller inte. Vet också att det ligger en månad av mindre umgängestid med kärleken. Det har jag svårt att se hur jag ska klara. Men det är nyttigt, det vet jag!, men samtidigt så är jag så trygg när han finns här hemma vid min sida. Nu har han vaknat ;) o satt på MIFFOradio (underbart program).

Ska maila Skövde idag. Kolla att pappren kommit in. Sista dagen imorgon. Mkt funderingar. Framtid... längtan... spänning...

Inga kommentarer: