onsdag 26 maj 2010

Rätt eller fel?

Hur ska jag veta om jag gör rätt eller fel?

Det är nog det värsta med att vara vuxen och att vara mamma. Att mina beslut alltid kommer att drabba mina barn. De bad ju aldrig om skilda föräldrar, de bad aldrig om flyttningar... utan hela tiden vuxenbeslut som tvingar dem till saker som de annars inte skulle ha valt. Att se sorgen i deras ögon o tvingas att väga för och nackdelar...och veta att de kommer att foga sig i mitt beslut.

Men jag kan inte lova att ngt blir bra - jag har slutat att lova. Kan ju bara säga att jag tror det blir bättre. Tror att ekonomin kommer att bli bättre. Tror att min hemmanärvaro kommer att bli större.

Vet bara att jag så gärna vill nystart. Leva tillsammans med den man som vunnit mitt hjärta. Slippa oranga väskor som far fram o tillbaka mellan orterna. Slippa gråten när han kör...

Men om jag kommer att välja rätt eller fel -det vet jag inte.

1 kommentar:

Gisela sa...

Hej..

Jag känner med dig, jag förstår precis vad du går igenom. Om din kärlek käns rätt utan varningsklockor så måste du följa ditt hjärta, den inre rösten, ja tror det kan vara Gud..Om du är i ett sammanhang där du kan växa och älska, så kommer du att kunna dela glädje och kärlek med de dina och på sikt så kommer hela familjen att må bättre. Men att se vemod och gråt gör en som mor förkrossad!
Men du..följ ditt hjärta och bli hel.

Varma hälsningar/Giseluttan