lördag 28 februari 2009

Utmanad igen...

1. Stänger du av mobilen när du sover? I perioder gör jag det… men just nu är den på. Jag blir galen om man ringer mig efter kl. 20.00 utan att det verkligen är nödvändigt ;)
2. Vem såg dig senast naken? Mina döttrar då jag kom ur duschen.
3. Hur såg du ut på högstadiet? Allt ifrån snällt rosareligiöst till skinnjacka o jeans. Kraftigt överviktig men enligt mig själv hyfsat söt.
4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Oj… förmodligen totalt gråhårig och som en vänlig tant i ansiktet.
5. Hur var du på dagis? Jag var ett av de barn som inte gick på dagis. Var på lekskolan när jag var sex år och ibland på kyrkans barntimmar. Jag var ganska pysslig!
6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Ganska bra tror jag. Har en god arbetsförmåga och är hyfsat stresstålig men är obekvämt rak i min kommunikation vilket nog några stör sig på.
7. Har du celluliter? Massor… tror jag (för jag har aldrig fattat vad det är).
8. Biter du på naglarna? Tyvärr sitter jag och drar av naglarna med tänderna. Inne på att skaffa nagelförlängning som man inte kan tugga på ;P
9. Har du något handikapp? Psoriasis och övervikt.
10. Är du rädd för att få hängbröst? Kan taxöronen bli mer hängiga?
11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Gud är könslös. Enligt tradition benämner man Gud för ”han” (det patriarkaliska samhällets arv). Jag relaterar lättare till Gud som en moder. Gud har både manliga och kvinnliga egenskaper.
12. Svär du? Hemma, ja! Tyvärr tillhör det dagens språkbruk… på jobbet, nej!
13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Nja… som jag är mot alla människor i allmänhet. Men jag är trött på att bjuda in dem. Hade en period i ungdomen när jag studerade med dem lite mer kontinuerligt så jag har fattat mitt beslut.
14. Hur homo är du på en skala 1-10? Vet inte vad jag ska säga om den frågan…
15. Tror du på utomjordingar? Nej. Inte i formen av gröna marsianer… kanske i form av annat liv typ bakterier eller annat smått.
16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Just idag så skulle det nog vara färdigmarinerad texas bbq kyckling eller viktväktarrecept på lax.
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Inälvsmat! Blääääääääääääääääääää!
18. Har du blivit arresterad? Haffad för snatteri i ungdomen men inte arresterad :O
19. Ljuger du? Ja… hmm… det låter inte bra. Men min tystnadsplikt gör att jag inte kan tillge att jag vet vissa saker eller inte så ”Ja” det händer nog att jag ljuger i ett sådant fall.
20. Har du kysst en polis? Näpp.
21. Är du rädd för Securitasvakter? Är de speciellt farliga eller? Nej, eftersom jag har rent mjöl i min påse behöver jag inte vara rädd för dem.
22. Har du någonting att dölja? Har vi inte alla det?!
23. Vad har du på din nyckelknippa? Jobbnyckel: en säkerhetsbricka och diverse nycklar (6st). Hemnyckel: Toyota reklam, säkerhetsbricka och bilnyckeln.
24. Är du/har du varit gift? Har varit gift.
25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen/flickvän från krogen? Näpp. Det finns taxi om vederbörande inte är i form att ta sig hem.
26. Kan du laga cyklar? Om någon tar av däcket kan jag laga det.
27. Kan du fixa med bilar? Vill inte göra det o har ”peppar peppar” sluppit det. Det finns mekaniker att köpa in för det ändamålet.
28. Brukar du köra om? Beror på… men oftast nej.
29. Kan du baka bröd? Jajjamänsan både vanligt o glutenfritt.
30. Vet du hur man frostar av en frys? Tillhör basicutbildningen i min familj o har gjort det sedan jag var 11år så där.
31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Miami Ink eller medium.


Jag utmanar härmed dessa bloggare att göra denna lista: Camilla J, Jaana, Örjan & Karin L-V

Inga kommentarer: