måndag 2 februari 2009

Förträngning...

...insåg att jag förträngt att jag ska vara på föräldramöte ikväll.

JAG VILL INTE!

Jag vill slappa på soffan o vara ifred. Ibland tror jag att föräldramöte är lärarnas sätt att hämnas alla de gånger kidzen inte lyssnat på dem... skämt å sido... så är det inte, givetvis. Men med en fullspäckad alma så är det inte kul att starta sin lediga kväll på möte.

Vad det gäller livet så har jag tillbringat de senaste 48timmarna med grubblerier. Det verkar inte vara en hit hos kidzen att flytta närmre X:et... så jag blir väl här... med isbitar i magen (får plats 1-2isbitar). Vet inte om vi har boende kvar 2010, vet inte om jag har jobb 2010. Men, men... livet är väl till för att gambla lite.

Matlusten är fortfarande si så där. Just nu handlar det om att äta på ren pin kiv mot vad jag vill. Har idag varit duktig och ätit müsli o fil till frukost, 2knäcke med viltmjukost o mellanbregott till mellis, lite kycklinglårbitar i fajitamix till lunch och ca 2dl Brämhultsjuice utblandat i vatten. Har även tagit en cirka 3km promenad i solen (hittat min borttappade vante, Topsy är allvarligt misstänkt för dess bortförande till grannens gräsmatta).

Vågen var på min sida idag. Imorgon är det 11veckor sedan operation och den visar på -27,5kg.
TJOLAHOPP!
Men jag ser det inte när jag tittar mig i spegeln...

3 kommentarer:

Camilla J sa...

stirra dig inte blind i spegeln utan MÄT dig istället, detta tips har jag fått av viktväktarna, man ska mäta även om vikten inte minskar för måtten kan minska ändå!
Kramisar

Unknown sa...

Jag tycker du är fantastiskt duktig som gått ner så mycket och det är klart att det märks.
Men är man mitt i en massa andra tankar, vilket du verkar vara så ser man lite grumligt :-D
Du är kanonduktig... 10 kg mer än mig neråt och vi opades liksom samma dag... Snacka om att JAG inte ska jämföra *skratt*
Fortsätt som du gör... koncentrera dig dock mest på att äta rätt och må bra. Det är viktigare än vikten i slutänden iaf.

Kram
Lotta

Anna Karlsson Widmark sa...

Det där med att föräldramöten är ett sätt att hämnas... Jag är lärare, och tycker att föräldramöten känns som ett sätt för rektorn att hämnas på oss lärare och på föräldrarna samtidigt för saker vi skulle ha gjort. Som lärare vill man ju inte heller ha möten på kvällarna, speciellt inte när man gått upp strax innan man gick och lade sig för att hinna till morgonens första lektion i tid. =P Men de är viktiga, och alla föräldrar som kommer på mötena är värda sin vikt i guld för att de engagerar sig i sina barn. Även om det känns motigt. /Anna