tisdag 10 februari 2009

Inläggssvar

Hej Katrin!

Jo det stämmer, det betyder hjärtligt tack.

Tänk det är lustigt det här med vikten för jag ser inte det själv. Jag känner det o ser det på kläder och så... men inte annars. Idag på jobbet visade de mig kort och bad mig titta på mitt ansikte. Klart när de pekar kunde jag se att kinderna ändrats.

Råd inför operationen, det enda verkliga rådet innan är att "sköta" flytperioden som jag antar att du ska ha. Det är viktigt att inte fuska utan göra det de säger till en.

Efteråt likadant... följa instruktionerna så mår man bäst.

Jag har medvetet valt bort socker (godis,kakor) helt och även mjukt bröd som jag känner att jag inte klarar. Däremot tar latmasken vid vad det gäller motion så det blir bara en promenad då och då.

Är du inne på viktdropp sajten?
Där finns massor med bra tips och råd och stöttning.

OM vi inte hörs av innan den 11mars så lycka till.

Jag ångrar inte en sekund att jag är opererad, bara att jag inte fått göra det tidigare för det är ett helt nytt liv.

Kram

1 kommentar:

Anna Karlsson Widmark sa...

Hej Prällan! Jag skrev till dig i januari om min sambos operation, men sen kom livet ikapp mig med allt vad jobb och sånt heter och jag hann inte maila dig... dessutom tog jag i en städsväng bort ditt mail ur min hotmail så jag kan inte maila dig. ville bara berätta snabbt att sambons operation gick bra, han har ännu inte haft något besvär eller nånting sånt. Det är en månad sen på lördag. Din blogg gav mig stort lugn inför hans operation, för det som du beskrev var inte alls oöverstigligt svårt, utan "bara" en förändring. Och som jag ser det nu, en månad efter, så är det samma för oss. Jag har dessutom hängt med på hans viktnedgång, om än en aning långsammare. ;) Tack för en fantastisk blogg! /Anna