söndag 8 februari 2009

Sista mässan i Pater Noster...

...vemod men på ett sätt kändes det rätt. Jag tar itu med mitt liv och tar ansvar för att jag själv ska må bra. Visst är det sorgligt och ledsamt att det blivit så här... att inte drömmen var som jag trodde. Att drömmens silverkantade ram svärtades ner. Men eftersom jag inte vill släppa min dröm, inte vill förlora mina visioner och min glädje för teckenspråk väljer jag nu att dra mig tillbaka.

Fick en fin ängelljusstake av G. Den ska stå på mitt skrivbord på nya jobbet bredvid min ikon. Fick blomstercheckar av S. Av dövas kyrkoråd fick jag en fin bukett med röda rosor, vita nejlikor och ngt lila som jag inte vet vad det är.

Denna veckan blir hektisk!
Imorgon är det avtackningskaffe på jobbet...
Kl 13 öppet hus för vår 95åring...
Tisdag fotvård o nya jobbet...
+ lämna bilen till EmC...
Onsdag sista gtj i Uddevalla...
+ kl 19.30 byalaget
Torsdag sista gtj i Halmstad...
Lämna bil, nycklar, dator, kort mm och gå ut o äta med arbetskompisar...
Fredag lämna Hedvig i Borås...
+ nya jobbet...
Lördag vila och städa...
Söndag en mässa och en gtj med dop...
Måndag hämta Hedvig i Borås...
Vet inte riktigt hur jag ska ro iland det hela men det ska väl gå på något sätt.

Vikten:
När jag började så var jag omkring 160cm runt stussen - nu omkring 139cm.
Jag var 133cm i midjan - nu ca 119cm
= -28,6kg

2 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Det låter som att du får en intensiv vecka! Kul! =) Och vad duktig du är med vikten! Fantastiskt! Du känner dig väl glad och stolt?

Jaana sa...

Är det inte så när man byter jobb. en stor sorg över att lämna alla goa församlingsbor och samtidigt så vet man att man inte har något alternativ. jag känner igen mig i det där med att man är urtrött och har massor att göra. Jag tror att det är så när man börjar nytt, Man vill göra sitt bästa och det är så mycket nya intryck du skall ta in. Pust jag blir alldeles trött när jag tänker på det. jag bytte jobb efter tre år och det var inte meningen att byta för jag trivdes urbra där jag var. Men så kom det en tjänst jättenära där jag bor och från det jag skickade in ansökan till allting inkl. intervjuer, var färdigt tog det två veckor. Jag hann inte med och de två månaderna jag var kvar på gamla jobbet var skitjobbiga, varje dag kom det fram någon och sa vi vill inte att du skall sluta. Ett riktig sorgearbete. Nu har jag varit på det nya stället i ett år och allting börjar landa. Eller rättare sagt allting börjar landa nu efter prästvigningen ( jag vigdes jan.-05 ) Så känns det i alla fall.

Du är jätteduktig med vikten och du måste väl se på dina kläder att de hänger nu. Försök göra måltiderna till en njutning även om du inte tycker så. Mat ger energi och styrka.
Kram