måndag 24 januari 2011

*NOT* Dag 11 - Mina syskon

Det där med att lyckas med de dagliga inläggen är ett stort skämt. Tiden rullar på fortare än jag hinner blinka och därför är dag 11:s inlägg allvarligt försenat - men här kommer det.

Mina syskon:
Jag har två "hel"syskon och ett "halv"syskon. Det var min pappa som fick ett barn till med sin fru nummer två.

Min äldsta bror flyttade hemifrån när mamma och pappa skildes. Jag var inte mer än 10-11år då. Sedan dess har vi inte haft så mkt kontakt, tyvärr... med thank´s god for facebook så att man iaf har lite koll på vad livet har tagit vägen. Ibland när livet är tufft så tänker jag att OM jag behöver hjälp så kommer säkert brorsan och tar tag i saker och ting. Lite stolt är jag också för att han arbetar med journalistik (Emy vill kanske in på den banan och kan ta ett o annat tips) och att han är kunnig med motorcyklar och säkert gör en massa av de där sakerna som jag VILL göra men inte vågar. Ja, jag skulle vilja köra mc i högfart och känna vinden i håret... men kanske jag kan flirta med ngn som tar mig en runda o jag sitter där bak. Minns att jag suttit bak en gång på brorsans mc (det måste varit en lätt mc eller var det en moppe? - minnet sviktar -) i Gagnekulla när jag inte var så gammal. Han har iaf gett mig 3 brorsbarn som är ganska stora nu... och jag är faktiskt dopfadder till "K" (ja jag är pinsam, men för mig har det en djup innebörd) vilket jag är stolt över!

Min andra bror har jag nog haft lite som idol. Visserligen bodde vi hemma hos mamma ett tag tillsammans efter skilsmässan - men sedan började han plugga på annan ort och jag var ensam kvar. Vi träffas inte heller så ofta och likadant här är jag tacksam för FB. Men vi träffas oftare än den äldsta brorsan... Jag gillar det arbete som han gjort både där han var tidigare och där han är nu. Det är det som gör att jag har honom lite som "idol". Tufft när man såg honom på TV då och då o jag tänkte att det där, gott folk, det är min bror! Genom honom har jag två mindre/yngre brorsbarn... illbattingar och fartfläktar som jag SAKNAR... men om inte annat så lär vi ses till sommaren eftersom Emy ska konfas där uppe o jag antar att jag lyckas "tjöta" på att de kommer så hon har ngn släkt i kyrkan. Hans etiska tänkande, som jag uppfattar det, gör mig stolt! Och ja, jag tror att även han skulle komma till mitt försvar om det behövs - men mer á la ahimsa så att säga...

Min lillasyster känner jag nästan inte alls mer än genom mail och ... ja just det... FB! Utseendemässigt har det förut gått 4 henne på 1 mig. Hon har drivit/driver? hälsohem i levande föda och har varit frukterian. Jag är stolt att hon gör det hon tror är rätt i hennes liv och önskar att vi kanske en dag får lite mer kontakt... se likheter mm som vi förmodligen genom våra geners arv har. Genom henne har jag en liten systerdotter ;)

Så det är mina syskon...
önskar att tiden fanns att ha mer kontakt med varandra. Ju äldre jag blir desto mer känner jag att behovet finns av de som delar mina gemensamma rötter.

Inga kommentarer: