måndag 10 januari 2011

Dag 6 - Min dag

Dag 6- Min dag var igår, söndagen den 9 januari 2011.

Wow vilken dag!
En ledig söndag, och tyvärr får jag erkänna att jag bara tänkte ordet gudstjänst. Är så fullkomligt slut att det inte fanns i min värld att ta mig till kyrkan. Hade det funnits ngn rengbågsmässa i St Helena så hade jag nog masat mig dit för det är en annan form av gtj. En som ligger så nära mina egna pulsslag (ok har bara varit där en gång) en plats där jag kunde vara jag.

Hur som...

Nu var jag iaf ledig LEDIG L E D I G!
Dagen började med att sova tills jag vaknade (of course) vilket skedde mindre än en timme senare än vanligt. Men det var en lugn morgon med lugn frukost och lugn dusch. Sedan hemföll jag åt soffan och en nyinköpt pocket (Nostradamus--- ngt om de bortglömda stroferna av --- ja jag är kass på att minnas). Hur det än var så slök jag den! Det ena mordet och mordförsöket mer bestialiskt än det andra... mumma för min trötta prästsjäl ;)
Mitt på dagen efter Emys frukost bytte vi köksbord. Detta för att det andra knarrade för mkt och knarrande bord är inget bra (klart det knarrar... det är det vita bordets dödsryckning efter alla nertyngda måltider kring det). Vi är bara bäst! Så började Emy lägga ännu ett pussel (lycka) jag hjälpte henne bara sortera bitarna för sedan ropade boken på mig igen. På eftermiddagen skickade jag iväg älskling efter morötter och lök för att kunna göra kallops - vilken blev mkt god by the way... För att sedan återgå till boken fram tills det var dags för lite fika (H ville inte ha för hon var irriterad på att jag "var sur" när hon kom hem... jag undrade bara varför hon inte hört av sig under dagen och påpekade att hon skulle vara hemma tidigt på söndagen och kl 18.00 är inte tidigt för mig om man egentligen skulle varit hemma på lördagkvällen och fick dispens för att man var trött... nåja) vi andra fikade och sedan var det de sista sidorna som återstod. Blev klar lagom för att kasta in boken till Emy och slänga mig i nästa soffa för morden i Midsommer som igår, visserligen till sist innehöll tre mord, var ganska slö i början.

Så min dag - dag 6 - kantades av mord, mordförsök, flykt, blod, hjärnsubstans, knogjärn och en massa VÅLD jag som hatar våld i verkliga världen och är en urbota pacifist... jag erkänner, jag njuter av dem när jag läser om dem... fast det är nog intrigen jag gillar om jag ska vara ärlig mer än spräckta skallar.

Så även om det var söndag och jag kanske borde ha sökt mig till kyrkan så tror jag - i min naiva syn på Gud som en god förälder, att Gud satt bredvid mig på soffan och njöt tillsammans med mig över att jag var ledig och verkligen tog mig ledigt. Ja, det var en gudibehaglig dag!

Inga kommentarer: