tisdag 4 januari 2011

Dag 1 - presentera mig själv

Ja, det är väl lika bra att komma igång med mitt månadsuppdrag på en gång. Insåg att Emy inte har exakt samma lista som den som Hedvig hade och som jag tog - men det ska väl fungera det också. :)

Vem är jag?
Charlotte Elisabeth Ellinor

Född i Malmö den 28 augusti 1969.

Uppvuxen i Karlskrona.

Gått på Rosenfeldtsskolan, Wämöskolan och Gräsvik (2årig social linje).

Har spelat amatörteater i Karlskrona.

Har varit/är scout - om än mer passivt som kaplan nu.

Har dansat balett, folkdans och tränat fäktning... ;)

Har jobbat som bokuppsättare, hemtjänstare, dagmamma, fiskindustriarbetare, frilanstolkat på teckenspråk, elevassistent, boendepersonal, vårdare och nu som präst.

Som präst har jag arbetat i Lomma, Tygelsjö-Västra Klagstorp, Höganäs, Göteborgs stift, Ölmevalla-Landa församlingar, Tölö-Älvsåker kyrkliga samfällighet och nu i Norra Billingspastorat/Berg församling.

Har varit gift. Skild sedan 2006.

Har två underbara barn, en sambo, ett bonusbarn, en kanin, en hund och en katt.

Bor i ett hyrt hus på landet.

Har gjort en gastric bypass den 18 november 2008 och har gått ner omkring 68kg sedan dess.

Är ganska levnadsglad, en urbota optimist som tror alla om gott!

Vill ni veta mer får ni fråga...

Inga kommentarer: