söndag 1 augusti 2010

Är bara inte...

...på humör.

Det är en av de där regntunga dagarna idag. Både i verkligheten utanför mitt fönster och innanför i min själ. Ibland vill sig humöret inte. Vad jag än tar mig för så hjälper det inte. Vill allra helst krypa nära någon, bli omhållen och kliad i håret tills jag somnar, eller masserad till spänningarna i axlarna släpper. Jag kan inte sätta fingret på varför det är så just nu. Kanske är det min oförmåga att slappna av och njuta. Kanske är det för att jag oroar mig över att hemmet inte är färdigiordningställt. Eller är det för att jag vet att det kommer dröja innan jag är ledig igen! Vet att jag borde "chilla" som barnen säger - men vad gör man när det helt enkelt inte vill sig.

Tja, en hel del kaffe löser en massa + korsord i parti och minut. Promenader; ja jag borde... men - så drar jag mig för jag gillar inte regnet. Ska se om jag kommer iväg till gudstjänst idag. Borde! Men inte heller det lockar när regnet öser ner och allt är grått (förutom gräsmattan som är frodigt grön).

Emy fyllde 14år igår och jag fattar inte vart åren tagit vägen. Jag blir väl inte äldre - eller, jo, det blir jag. Jag vet det och jag kände det igår när vi var på bion. Inception kl 21 föreställningen. Var inte slut förrän 23.30 och då inser jag att tanten börjar bli gammal. Har lagt av mig tekniken där man körde hela nätter med TP o sedan var uppe dagen efter. Fast uppe - ja kl 08.00 var jag klarvaken och låg o läste, fast jag steg inte upp förrän vid 10 tiden.

Dagarna fylls med massa plock... E som hämtas idag för ännu en vecka och på tisdag kommer M. Hedvig kvar hos C i Lund... och igår EmL o S på visit... o snart kommer DAMP för ngr dagar. Härligt! Men samtidigt mer disk, mer tvätt o mer matlagning... Always look of the bright side of life... älskar mina närmsta hos mig!

Borde ta itu med nästa hög... mina väskor... får se när Emy kommer in med Topsy - om vi hjälps åt så går det fortare.

Ja ja... ny året runt i morgon ;)

Inga kommentarer: