fredag 6 augusti 2010

Ett år...

...har gått sedan vi träffades första gången.

C var vidtalad på telefon så hon kunde ha koll på att jag mådde bra. M var lite backup också om det skulle fungera dåligt. Hämtade J på stationen. Åkte till MM och handlade mat. Satt ute i det strålande solskenet (som lyser med sin frånvaro idag) och åt, pratade o inledde en bekantskap. På kvällen såg vi "så som i himlen"... pratade lite till för att sedan sova... och på den vägen är det. Två veckor innan jag började mitt nya jobb i Tölö kom han in och vände upp o ner på mitt liv. En berg- och dalbanetur inleddes. En tur som fört oss fram till ännu ett nytt jobb för mig och ett liv tillsammans. 365dagar.

Ja, jag är en urbota romantiker som tycker att dessa dagar är värda att firas - så idag fick han en liten ask med minttabletter och ett örngott o ett kort. Grillat kött o potatis till middag och om en stund ska Emy o Mickis göra skorptårta.

...

...

...

Inga kommentarer: