onsdag 4 augusti 2010

Orosmoln...

...sovit dåligt...

Trött och fundersam. Tiden tickar iväg o jag är inte klar med allt det som borde ha hunnits med innan jobbstarten. J´s möbler är ännu inte på plats vilket stressar mig inombords ngt oerhört. Barnens skolgång likaså - inga klara besked om var när och hur det ska bli.

Det är jobbigt att komma till nya platser där allt är nytt. Uppfriskande, ja, men uttömmande. Allt kräver att du tänker. Minsta lilla sak du ska göra kräver att du tänker. Just nu så mkt irritation över telefonabbonemang som inte vill sig. (Jobbets nummer ska flyttas och in ska mitt nummer i tre jack som egentligen inte finns fast jag ser dem med blotta ögat - vi kan landa på månen men inte lösa sådana här saker på ett smidigt sätt... suck... telia blir snart en svordom i mitt irritationsgalleri)... Så på måndag kommer troligen en tekniker och då faller mina måndagsplaner.
...och mobilen ska vi inte tala om. Det finns tydligen två 3 master 4km öster och 4km väster ut... men ändå saknar vi täckning. Så snart blir "3" också medlem av irritationsgalleriet (där finns redan CSN och Försäkringskassan).

Allt är tungrott o ett grått tungt äckligt orosmoln sänker sig över mig. Svårt att dra fram mitt positiva jag.

Inga kommentarer: