fredag 27 augusti 2010

Så mkt tankar...

...och så mkt borden som skulle gjorts.

Boka tid till hudläkaren (ev konsultation till reumatologen för nu börjar psoriasisartriten att ge sig till känna igen - fuktigt o dan´t som det är), till vårdcentralen för konsultation ang plastikremiss, bokning av tid till att serva bilen, bokning av fotterapeut för min PPP och så borde jag kolla upp en massör eftersom ryggen/axlarna inte vill som jag.

Men orken finns inte där. Så mkt energi läggs på att ta mig upp på morgonen, veckla ut mig och se att dagen är fulltecknad. Så mkt oro över att inte veta vad jag ska ha för grupper och vad som förväntas av mig och vem som egentligen ansvarar för att äldreboendegtj kommer igång. Diakoniassistenten börjar på måndag så då kanske den biten klarnar. Det är så mkt nytt , nya traditioner och nya relationer. Det tar tid och det stjäl ork. Skjutsning till buss för Hedvig (jag lider med henne att gå upp tidigt, jag är ju inte heller morgonpigg... men jag måste se till att det blir gjort) och Emy har tack o lov bussen utanför dörren till o från skolan - men missar hon den finns det inget alternativ 2.

Oron finns också hur jag ska få ork, tid och pengar att gå ihop. Men skam den som ger sig - det tar tid att växa in i det nya och det är det som jag måste besinna.

Imorgon - 1år sedan jag var hemma i Skåne. Hoppas få sova imorgonbittida. Ligga o dra mig o bara njuta. Snälla- ge mig en dag av ro... Sedan på söndag "good-will" gtj i Hyssna, Korsås Augustas ryggåsstuga kl 15. Emy ska till kompisarna i Skene under tiden.

Nä, nu måste jag ta itu med dagen. Undrar om Jonas kan ta axlarna innan jag måste iväg. Denna fukt och begynnande kyla - o när man är van vid att ha ont så är det först när det gör ontontont som man inser att "ja ja, det som inte dödar det härdar".

Men vad hjälper det klämkäcka när kroppen inte vill, och jag inser att man faktiskt använder sitt lillfinger mer än man tror.

Inga kommentarer: