torsdag 27 augusti 2009

2timmar kvar...

... sen inträder min 40års dag.

När jag fyllde 10år fick jag ett korallhalsband av mamma...
Vid 20år tror jag att det var jag fick hennes vigselring (eller om det var när jag blev 18år)...
Vid 30år en ring från Kalevala...
Och nu går jag och tittar på ngt till imorgon.

Att 0:a för 4:e gången känns konstigt... 40år. Minns när mamma blev 40år och att hon alltid sa att livet börjar efter 40... kanske är det så... Jag väntar - jag hoppas... Kanske är det min tur nu, eller kanske blir det min tur nu.

Idag har jag iaf kramat om min älskade Gull-Britt (du är saknad) och träffat Gun och döva från mitt gamla jobb.

Imorgon firar jag dagen med mina kära. Mina älskade barn som jag lämnar av i Höganäs hos pappa, en god vän som åker med, vänner på plats - de som ligger mig så nära hjärtat. Kan det vara bättre. Kommer dock sakna EmL som inte är med...

2 kommentarer:

sportster883 sa...

Nja, att livet skulle börja efter 40 är nog mest en myt... men å andra sidan slutar det inte heller bara för att man får en fyra som prefix. Same shit, different number helt enkelt...

I alla fall grattis lillsyrran... / Ö

Jaana sa...

Ett stort Grattis på 40 års dagen. Hoppas att du får fira med nära och kära.
När jag fyllde 40 bodde jag i Hässleholm, pluggade till prästa och var höggravid.....
Så det blev inte så mycket fira, nu ser jag fram emot när jag fyller 50, då!!!!
Många kramar till dig och visst är det skönt att vara så mogen och klok och vacker.