onsdag 12 augusti 2009

Från prästgårdsfönstret...

...har jag idag för sista gången blickat ut över gravarna.

Nu är prästgården städad och på fredag lämnas nycklarna till de nya ägarna. Men som en av mina nära kloka vänner sa:
Du bor i en gård... du är präst... således bor du fortfarande i Prästgården.
(Kan man kanske skriva det på huset?)
Jag är så glad att jag haft kär vän att hjälpa mig med städningen... allt går mycket lättare när man slipper att slita med allt själv. Visserligen slapp vi fönsterputsen och behövde inte städa köket så noga. Men ändå! 250kvadratmeter skulle göras i ordning + de 50 kvadraten biyta.

Telia har jag bråkat med men nu verkar det kanske lösa sig...tack och lov! Men jag ska ringa o se om jag kan få kompensation för "lidandet" (11långa samtal för en flytt).

Förresten -53,9kg...

2 kommentarer:

Jaana sa...

Oj du har snart gått ner 60kg. Hur känns det? Det är ju otroligt mycket. Jag som gnäller över mina 10kg övervikt.
Hoppas verkligen att du kommer att trivas i ditt nya boende och kan bo in dig och göra det till ditt.
Sköt nu om dig och ingen vitlök:)
Kram

Camilla J sa...

ojoj grattis till flytten och till den fina viktminskning! Nu är det bara 2 veckor kvar (på söndag) tills jag diakonvigs! Hua...
Vi ska i alla fall ha mottagning för alla som vill komma (80-90% av dem är döva skulle jag tro vi får se på torsdag i nästa vecka då anmälningens sista dagen är!)
Kramisar