lördag 15 augusti 2009

Vigsel i det gröna... tankar och funderingar...

Så - nu har jag haft min första vigsel i en fårahage. Vid Öresten, i regn, under ett rött "tält-uteserverings-tak". Det var fint. En vän till bruden hade specialskrivit musik dagen till ära. En fin stund och nära Gud... för vad kan vara en mer riktig kyrka än hans egna skapelse.

Hemma börjar saker ta form... har fått hjälp av en god vän att få saker på plats. Javisst är det mycket som fortfarande fattas och inte har kommit upp... men det är på gång! Det är lycka att ha vänner som vill finnas till och göra vardagen lite lättare.

Har haft familjen Strandh på middag. Skönt att träffas - det var längesedan. Barnen hade vuxit en hel del sedan sist (vilket väl innebär att även mina vuxit och jag åldrats).

På tal om åldrats... livet är spännande när man är vuxen. Inte lika okomplicerat som när man var tonåring - fast med samma drömmar, samma önskningar och samma förväntningar som då.
Konstigt!
Utsidan är nästan 40år medan insidan bara är 17!

1 kommentar:

Jaana sa...

Jag har tänkt på det ganska mycket det där med att utsidan är en viss ålder, för mig 47 och insidan känns mycket yngre. Men jag fortsätter med att vara den jag är och bryr mig inte om att man skall vara på ett visst sätt när man nästan är 50 och präst!!!! Där finns det många konstiga fördomar hur man skall vara, gissa om jag jobbat med människor och de fördomarna sedan jag vigdes.