lördag 22 augusti 2009

Helt allvarligt...

... så måste jag säga att jag trivs med livet bättre än på länge...

Trots att det är sista veckan på 30talet så känns det som om livsandarna väckts till liv. Kanske är det i bakvattnet efter flytten. Att ha gått från totalt kaos till att nu finnas på en enda plats påverkar mig mer positivt än jag kan ana. Självklart är jag trött (som vanligt) men ändå mer harmonisk. Massa skit som rensats ur... både fysiskt och icke-materiellt.

Har nu en veckas ledigt - ska tillbringas med god vän/ goda vänner, vila och återhämtning. Njuta i fulla drag - ta livet som det är för vad det är. Lite stressad över att sommaren passerat utan att jag egentligen hann att se den.

Om en vecka är det välkomstgudstjänst på mitt nya jobb. Klart spännande - men lite andsnurp när jag tänker på att det kommer ta tid att komma in i jobbet och rutinerna. Nytt folk, nya kyrkor, nya lokaler - allt det tar tid och kraft... samtidigt som det ger tillbaka en hel del positiv energi också. Samtidigt måste jag säga att jag är imponerad över strukturen som verkar finnas på den nya arbetsplatsen... så det är bara till att kavla upp ärmarna och dra igång. Den 6/9 börjar mina konfisar (23st) och sedan flyter det på antar jag.

Vad det gäller vikten så har jag inte stått på vågen på ngr dagar - jag äter som en häst känns det som... tuggar och tuggar... lyxat med skorpor och några sockerfria halstabletter när jag suttit i bilen. Sist jag kollade var resultatet -54,3kg.

Livet går inte i repris!
Minns det: livet går inte i repris!
Visst kommer det ett liv efter detta, men det är här och nu som vi måste leva det liv vi har - njuta fullt ut - leva öppet o fullt ut... varje dag är unik och varje dag kan vara din sista. Bekymmra dig därför inte över morgondagen; var dag har nog av sin egen plåga!

Inga kommentarer: