lördag 4 juni 2011

Borde väl inte...

...blogga med ett och ett halvt glas vitt vin i kroppen - men - vad gör man inte efter en lång arbetsdag :)

Det snurrar så mkt i huvudet. Speciellt efter en dag med dop/vigsel, två dop och en vigsel till. (Hoppas verkligen att mina vigselpar får en fin framtid tillsammans - de var så vackra och det strålade omkring dem).

Igår begravdes Rebecca. Jag är så tacksam över att en sån underbar tjej fått så underbara föräldrar och syster. Det var många i kyrkan. Två av ungdomarna sjöng. Shit, det var jättefint och jag beundrar att de klarade det! Alla hade ngt rosa på sig och jag ler åt tanken att Becca fick mig att gå med isblå kortärmad prästskjorta, blå kjol och rosa skor. Det var fint. Ljust och fint och min förra kh Per talade över 1 Kor 13ff Störst av allt är kärleken.

Jag insåg hur mkt jag saknar församlingen där i Tölö. Träffade en kyrktant, träffade gamla jobbarkompisar (måste minnas att skicka mitt nummer till K) och jag inser efter samtalet med Per att bättre Kh kan man inte ha. Hans tös tyckte nog att jag skulle komma tbx och på ett sätt tycker jag det med. Så en headhunttjänst och en bostad TACK.

Efter begravningsgtj och eftersits for jag till min gamla kyrkogårdsförman Jonas o hans underbara familj. Jag vigde dem för ett år sedan o det var så skönt att sitta där en stund o prata. Lillgumman hade vuxit mer än tillåtet sen jag såg henne sist. SAKNAR.

Kom hem till huset och Stellan mötte upp. Macka och prat innan sängdax. Vaknade med ett ryck av att inte ha luft. Strömavbrott.

Nu sitter jag i bh och shorts. Stellan grillar och Emy läser tidningen.

Conny och Annika - Andreas och Ida GRATTIS till er och varmt lycka till i äktenskapet.

Jonathan, Ella och Melvin - må Guds goda ande vara med er i alla era dagar.

Nu laddar en trött präst om för morgondagens tjänstgörning.


Puss and peace be up on you!

1 kommentar:

Annika sa...

Tusen tack, du gjorde verkligen stunden i kyrkan ännu mer minnesvärd! Varken jag eller Conny kan tänka oss att det kunde blivit bättre - på något sätt alls! Och lita på att du kommer få dras med oss vid nästa dop - det ska jag särskilt be om när jag ringer om dopet!
Och vad roligt att trilla in här, på din blogg - du sa ju ingenting om att den fanns! ;) Nu sitter jag nog fast här en stund ikväll innan jag somnar! Imorgon, när bilderna från dagen kommer upp, så vet jag ju vart jag ska länka (om det är okej?)
Tusen tack, än en gång!

Kram Annika
http://nilssonpettersson.blogg.se