måndag 30 maj 2011

Har inget norskt tangentbord - men jag tror ni fattar ändå.

Denna text av C. C. Cowboys är så vacker och så sann!
Den talar om det som alla oavsett kön borde få uppleva i en nära relation till en annan människa!

Även om jag inte gillar "te på sängen" så är innebörden i texten det som är det viktiga.
Att älskas för den man är, så som man är... varje dag... livet ut.
Att den andre är helt OK.

Att det handlar om att bygga fasta broar genom ömsesidig respekt och kärlek så att man kan ta den andre med när man kastar loss. Att den andres egenvärde bejakas och att viljan och intentionen är att leva tillsammans.

Jag är övertygad om att det är de små stunderna av vardaglig närhet, skratt och glädje som lägger en fast grund som håller. Det måste vara så! Dansen på köksgolvet och det kärleksfulla smågnabbet, den ömma dagliga beröringen av den andres kind eller hår. Det som får mig att skratta och känna mig levande.

Ja, min erfarenhet av relationer kanske inte är den bästa - men skam den som ger sig. Ramlar man av hästen ska man upp i sadeln igen sägs det. Kanske jag hittat hem till rätt hamn till sist... det lär framtiden utvisa... tills dess:


Du skal sove til du våkner

utvhilt og glad

og snu deg rundt og få et kyss

og te servert på senga uansett hvilken dag

vinter, vår, summer som höst


For du er helt OK

og jeg er helt OK

For du er helt OK

og jeg er helt OK


Du kan fölge dine drömmer eller drömme deg bort

men du må ta meg med om du kaster loss

Langs veiene och elverne

i skogene og i fjellene

Det er broene vi bygger mellom oss


For du er helt OK

og jeg er helt OK

For du er helt OK

og jeg er helt OK


Du skal sove til du våkner

uthvilt og glad

og snu deg rundt og få et kyss

og te servert på senga uansett hvilken dag

vinter, vår, summer som höst


For du er helt OK

og jeg er helt OK

For du er helt OK

og jeg er helt OK

Inga kommentarer: