onsdag 20 oktober 2010

Oj då...

Oj då!
Nu bubblar det i den lilla hjärnan (eller tja - den kanske är stor).

Hade en klart intensiv söndag i söndags. Högmässa (underbart fin) i Lerdala, sedan konfagänget :) för att avsluta dagen med söndagsgtj i Timmersdala. I Lerdala kom författarinnan Kristina Appelqvist fram med en invitering till releaseparty ikväll. Så nu är jag i bryderierna. Jag sa att jag inte visste om jag skulle hinna hem ifrån Vänersborg i tid - men det har jag uppenbarligen gjort. Så... ska jag då byta om och gå? Och kan jag då komma i arbetskläder eller vad har jag på mig. Jag blev ju inbjuden för att jag bor i huset där hennes huvudrollsinnehavare i boken bor. Förresten bok ett: Den svarta löparen var helt underbar (sträckläste den i somras när jag flyttat hit - o btw den kommer i pocket nu). Den nya boken heter: Den som törstar. Deckare givetvis, helt i min smak. Men kan jag gå på partyt fast jag inte tackade förbehållslöst JA på en gång? Och ska man ha något med sig... jag vet inget om bokbranchens vett o etikett. Får kanske rådfråga ngn... hilfe!

Måndagen gick åt till slappning, för jag är TRÖTT och har en förkylning på G. Iaf är jag predikofri denna veckan. Fick ta tid att skriva till konfisföräldrarna... o nu väntar jag på svar från flera... (har fått ngr).

Igår var jag på genomgång/kurs angående jourhavande präst. Det var helt underbart att komma ifrån och träffa lite folk. Att möta nya prästkollegor var upplyftande! Hoppas bara inte att jag, i min människo/kollegaabstinens, babblade på allt för mkt. Efter kursen var det konfaplanering...

...och idag...
tidigt iväg till Vänersborg där Hedvig tentade av steg 3 i teckenspråk. En underbar tsp-lärare med underbart teckenspråk. Om hon fick VG eller MVG låter jag vara osagt. Nästa steg ska hon göra via Skype. Så ska jag beställa en grammatikbok på tsp för oss att använda. Kände att jag saknar mitt andra språk enormt. Tänk om jag haft möjligheten att få använda det i arbetet igen. Men men, drömma kan man.

Vågar jag gå?
Klart jag vågar... eller...

Inga kommentarer: