fredag 15 oktober 2010

Mod att våga vara

Idag är det en huvudvärksdag. Gick o la mig med huvudvärk o har vaknat med huvudvärk. Vet att dagen inte är slut på många timmar än. Ser fram emot kvällen i Lerdala - men det blir nog ett par pandodil innan dess.

Solen skiner. Det skiftar i guldgult o rött. Var ner i kyrkan o låste efter ett besök som varit där. Solens strålar värmer fast det biter av köld i kinderna när skuggan kommer åt.

Försöker finna mod att bara våga vara jag. Att stå upp för mig själv. Har sänt efter en egenremiss att fylla i till sömnmottagningen. Fått tid till Hud i november o ska be dem göra en ytterligare bedömning för plastik. Har hämtat Emys medicin och ska skjutsa Hedvig till scouterna. Har bokat tågbiljett till Emy för helgens begivenheter och för Hedvig då hon ska ner till Lund i november för att besöka familjen T-N.

Ska lägga mig på soffan nu o begrunda predikoresponsen. Fått fyra olika synpunkter o det är spännande. Visst håller jag med om och ser - frågan är om jag förmår göra ändringar. Iaf inte idag. Tack för att ni läst o svarat. Det är kul att få input från andra, se vad som håller o även se vad som kanske inte är det bästa o vad som jag egentligen kunnat spara till en annan gång. Ja, det tål att funderas på.

Så var det det där med bokning av själavård o massage... nej... det har inte blivit av denna veckan heller.

Inga kommentarer: