söndag 24 oktober 2010

Berg- och dalbana

Livet går i brutalt tvära kast.

Jag gick på realesepartyt o det var verkligen trevligt. Tillbringade dagen igår, mestadels på soffan, med att läsa boken "den som törstar". Klart trevlig o mkt läsvärd. Mmm me like deckare!

Har en förkylning på gång o den sänker humöret o orken till under minusstrecket.

Fredagen var totalhemsk vad det gäller privatlivet. En sådan där dag som jag inte vill ha fler gånger i mitt liv. Frågan är om det denna gång kommer att fungera. Sände iväg ett mail igår till x-et, men fick långt ifrån det svar som jag önskade mig. Ibland fattar jag inte varför det ska vara så svårt att kommunicera som vuxna med varandra. Vi är ju för alltid sammanfogade eftersom vi har barnen tillsammans. Jag blir så ledsen och vet inte vad jag ska göra av all sorg.

Samtidigt så får jag så mkt tillbaka av er underbara församlingsbor. Jag hoppas ni vet vilka ni är, ni som förmedlar vad ni tycker om gtj som jag haft. Jag tycker inte jag gör så mkt
...
jag är ju bara jag...

Idag har vi haft pastoratsgtj i Vad. Klart trevligt även om Hedvig, precis som jag, tyckte att några psalmer gick på tok för långsamt. Vi är vana vid lite skånskt ös. Kyrkorådet hade gjort soppa, bröd o ungdomarna hade bakat kaka. Gott! Biskop emeritus L-G Lönnemark predikade och det som jag tog med mig därifrån var att -Det kommer välsignelse ur varje god handling vi gör. Både för mottagaren och givaren.- Så kanske jag i mitt liv har fått vara till lite välsignelse, iaf glimtvis ;)

Om ett par veckor kommer mamma hit.
Får faktiskt erkänna att jag behöver det... även om jag i mångt o mkt vill klara mig själv. Kanske blir jag lite extra bortskämd ngr dagar.

Måtte förkylningen passera hyfsat obemärkt förbi. Ska ha konfaläger nästa helg o helgen efter det är det grym "allhelgonatjänstgörning". Jag är trött... men skam den som ger sig. Jag piggnar väl till... eller vad tror ni.

Inga kommentarer: