fredag 2 juli 2010

Sista rycket...

Sista vardagen på jobbet i Tölö. Vemodet sänker sig över mig och jag tar en paus med en kaffe bredvid mig. Imorgon konfirmationshögmässa och sedan två dopsamtal så det blir en lång dag imorgon. Bäst att komma iväg tidigt idag då så att jag kan packa.

Jonas talar om flytten och har hämtat nyckeln. Det gör mig varm och glad men samtidigt lite panikslagen när jag inser att mitt vuxenliv är på väg att börja om. Att jag står inför en nystart som kvinna och som arbetstagare. Det är en okänd mark som ligger framför. En tid av växande... anpassning o allt. På ett sätt är det nog värst för tjejerna och för Jonas. Jag älskar dem alla men på så olika sätt - givetvis!

Vemodet...

Ja, jag vet vad jag lämar bakom mig. Vet vilken röst som ska svara i telefonen när jag ringer kontoret o allt sådant. Små saker som man tar för givet när man är mitt i det, men som nu blir så tydligt att jag kommer att sakna.

Näpp...

Pausen är slut!

Inga kommentarer: