lördag 31 januari 2009

...så blev jag överkörd av tiden...

Ja, det kunde vara ett ämne för denna veckan.

Egentligen skulle jag ha passat på att njuta av ensamheten. Hund och ungar ur huset... men vad har jag gjort? Jo, jobbat. Och idag haft konfirmation. O imorgon så kommer de hem igen. Städat? Nej... verkligen inte. Har slocknat på soffan när jag kommit hem om dagarna. Och sedan huvudbry med pannan... torsdagen o fredagen bjöd på kalldusch. Har nu varit ner och fyllt på 3säckar pellets.

Veckans ångest: Min gamla tjänst blir ledig. Hur gör jag? Tänka på barnen? Men det är ju SKÅNE! + att jag inte vet om vi får hyra här nästa år eller om det säljs ut. Skit att inte livet kunde vara lite enklare, men då hade det nog inte varit så spännande att leva. Så återigen är det "ner på knä" och fråga chefen om råd.

Dålig matvecka. Just nu är allt utom juice äckligt! Och när det är äckligt så åker det ut i påsen. Orkar inte matregga längre. Har gjort det sedan jag kom hem och jag känner mig fånge i att skriva ner allt jag äter. Tvångshandling som jag själv belägger mig med. Ska försöka slappna av o komma i fas igen.

-26,9kg

2 kommentarer:

Jaana sa...

Hej!
Som gammal kock och matnjutare och användare av mat som tröst vill jag ge dig ett litet tips. Du har säkert fått jättemånga. Men det är viktig att äta det ger energi och kloka tankar och ork.
Försök att göra varje måltid även om du äter lite och det inte smakar till en njutning. Använd färg och form och sådant du tycker om. Hitta en ro när du skall äta och gärna med andra.
Jag kan inte tänka mig att du måste äta saker du inte vill just nu. Gör det till något glädjefullt inte något måste.
Det tar tid och kanske det är gamla vanor som skall tänkas om och det görs inte på en grisblink.
Elisabeth Gummesson har skrivit en bok som heter "Good Enough" där hon menar att vi är för duktiga flickor och vi kan skruva ner våra krav väldig, väldig mycket. Vi kan vara bra på en sak och sedan duger det alldeles utomordentligt med att bara göra sitt bästa och vila i det. Du duger som du är och är älskad av Gud oavsett vad som händer. Var rädd om dig själv, kram från Jaana

Camilla J sa...

hejsan! jag personligen tycker att du skall fokusera dig på din nuvarande jobb och ge det minst ett år till innan du funderar på att flytta. Tjejerna dina har nog nu funnit sin platser i den samhälle där ni bor så det blir bara toligt om du nu ska söka din gamla jobb.... dessutom tror jag att din viktminskning mår bättre om du får vara på en och samma plats under en tag! Det är vad jag tycker men det är ju upp till dig också!
Bamsekram vad du än bestämmer dig för!