fredag 2 januari 2009

Mina gamla jeans!

Idag tog jag en "rövare" och testade mina gamla jeans från julen 2004. Ja, egentligen är det A:s gamla jeans som jag ärvde då hon krympt ur dem... men sedan julen 2004/ början av 2005 har jag inte kunnat komma i dem förrän idag. OK... jag fick lägga mig på sängen för att kunna knäppa dem och de sitter tajt - men jag ÄLSKAR känslan och den får mig att känna mig hyfsat vacker. Ska se om kidzen kan ta en blid när de vaknat...
Idag stod vågen på -22,2kg. Underbart! Temperaturen ute stod på -12grader och solen skiner. Tror faktiskt att jag ska ta en lite promenad på en gång medan de andra äter frukost.

Maten:
Igår gick maten perfekt! Ingen stress - bara lite matbråk från kidzen - så jag kunde faktiskt äta. Frukost: fil och flingor
Lunch: Glutenfri köttfärspaj
Middag: Orientalisk gryta på fläskkött

Idag går mina tankar till E o F som jag hoppas ska få ett bra år, till I som i år ska bli mamma till ett tvillingpar + M som ska bli pappa, till min lilla H som ska bli 15 o dessutom konfirmera sig och till A-G som jag hoppas ska hitta "hem" där hon ska vara.

1 kommentar:

Anna Karlsson Widmark sa...

Hej Prällan! Du verkar fantastiskt duktig på att hålla humöret uppe efter din op. Jag har lite funderingar som jag skulle vilja prata lite med dig om, då min sambo ska opereras om en vecka. Maila mig gärna på zildara@live.se.
Och vad härligt att komma i de gamla jeansen! Det måste ha gett världens kick!
/Anna