söndag 7 december 2008

Trögt.

Just nu går det trögt.
Började, som jag skrev sist, med att äta vanlig mat fast lätt-tuggad. Detta gjorde att viktnedgången avstannade och dessutom pendlar på ett kg upp. SUCK! Jag ska äta 1000kcal och jag håller mig nästan inom den ramen. Igår blev det 1078kcal. OK jag vet att - 17.5kg är bra. Det är -5.5kg sedan operationen (knappt tre veckor) men ändå. Som alla som kämpar med viktnedgång vet, man blir lätt otålans o vill helst vara "smal" NU.

Idag är det full rulle.

Hedvig är redan iväg... barntimmeavslutning i och med familjegtj. Hon har en nu kl 10.00 och sedan en kl 15.00. Den i eftermiddag tänkte jag gå på. Så jag ska ha maten färdig när hon mellanlandar här hemma. Idag blir det lax, spenat (ej stuvad) och potatis. Sedan har jag grymt mycket tankar i huvudet som helst ska bearbetas färdigt... och det är inte det lättaste. Och så borde jag gå ut en halvtimme på en promenad. Har lovat mig själv tre gånger i veckan. Det är nog det svåraste för jag har börjat inse att jag är ganska bekväm och lat av mig. Hemsk insikt. Tror att den kommer sig av att det är jobbigt i och med vikten och då känner jag ingen glädje eller njutning i den fysiska aktiviteten. Hoppas att det ska avta och att jag om så där ytterligare 10-20kg kan våga mig in i simhallen igen. Jag gillar att simma och vill komma igång med det.

Inga kommentarer: