lördag 27 december 2008

Ahh, en vanlig lördag!

Wow vad skönt att äntligen kunna få säga att det är en vanlig lördag. Idag blir nog en total slappedag... pussla, läsa, se på tv... bara myspys med andra ord.

Juldagen och Annandagen blev långt bättre än förväntat. Hade gtj igår och det var trevligt med bra med folk. När jag träffar gänget så kan det sticka till i mig att jag är en svikare som lämnar dem... men samtidigt så måste jag sätta mig själv och min familjs bästa i första rummet. Och jag tror att jag kommer att må bättre på det andra jobbet där det finns ett riktigt arbetslag och begränsade arbetsuppgifter och en verksamhetsbudget som förhoppningsvis ska räcka. Dessutom, det bästa för mig: Att återigen få arbeta med mina ungdomar och barn.
Igår var det 6barn på gtj (två var mina egna förstås...). Insåg att jag legat av mig hastighet i avläsning vad det gäller barnens tecken. Pinsamt att inte kunna avläsa Playstation 3 direkt... kan visserligen också bero på att jag är dålig på marknades tv-spelsutbud. Tänk om det funnits en barn och ungdomsinriktad prästtjänst på tecken, det hade passat mig... kanske i framtiden...kanske i framtiden...

Hur som... detta är första julen i mitt liv som jag inte gått upp i vikt :)
Idag stod vågen på -21,3kg jubel och glädje i Kapernaum.

Har inatt grubblat på hur man gör för att lära en katt att gå ute och att komma tillbaka in igen. Tips mottages... annars kommer jag att fega att låta lillgumman vara utomhus.

God och lugn mellandagsperiod. Nu laddar vi om inför nyårshysterin. Tack gode Gud att vi bor på landet med minimalt med raketer och smällare.

Inga kommentarer: