tisdag 16 december 2008

4 veckor sedan...

...jag opererades på Sophiahemmet.

Det är faktiskt lite ofattbart. Jag greppar inte att tiden gått så fort och att idag är sista dagen som sjukskriven efter operationen. Jag måste säga att jag mår bättre än jag väntat mig även om det finns saker som jag tycker är jobbiga. Till exempel:
* Inte kunna svepa ett glas vatten och bli otörstig.
* Inte kunna dricka kolsyrat vatten som jag saknar.
* Svårt med att äta frukost (vilket jag nog skulle haft ändå).

Sedan finns det saker som bara är underbara, till exempel:
* Inte hungrig (känner en sugande känsla när jag väntat för länge mellan målen).
* Kan gå en promenad utan att få ont överallt (bara i fötterna).
* Kunna uppskatta promenaden som ett trevligt inslag.

I siffror ser resultatet av dessa fyra veckor ut så här:
* -7,4kg (summa -19,4kg)
* Stuss omkring -12cm
* Midja omkring -7cm

Räknar med att vikten nu ska plana ut till omkring -0,5kg till max -1kg i veckan. Jag måste ju ha en chans att hänga med i utvecklingen.
Tänk... jag är på gång att bli en ny människa. Det är enormt givande att få vara i omdaning ständigt i livet. Det utvecklar och bidrar till att man inte stagnerat. Det är som om jag invertes vill skapa nytt ur askan från de senaste 2½åren... stolt resa mig som en fågel fenix emot skyn...visa alla att SE här kommer JAG.

1 kommentar:

Projekt: Promenad 3 sa...

Glädjs med dig, om du bara visste. Massor av kramar

Freddi å Elin