lördag 13 juni 2009

Tråk...

...igt värre är det!

Hedvig bortlämnad för konfaläger i en månad.
Hund och Emy bortlämnad under samma tid därför att jag är en dålig mamma som jobbar på sommarlovet och som dessutom måste börja flytt-tänka.

Vaknade klockan halv fem och låg sedan o gonade mig till klockan sju. Trist sovmorgon. En stund vid datorn innan den upphetsande frukosten bestående av två ikea-knäcke med grevémjukost och knappt 1dl fil. Sedan röj i kylen och i köket. Fotografering på tisdag och då ska salen-köket-allrummet vara "stylade". Dvs allt mitt "pesonliga" plock ska vara undanröjt.

Trots att jag flyttat så ofta har jag ändå en massa saker... inget av värde... men sådana saker som jag gillar. Pryttel... vet inte om jag ska skylla på pappas gener eller på faster Naimie (fast det är ju på pappas sida det också ;) )... eller är det kombinationen av gener från pappa och mamma (mormor var ganska duktig på pryttel och "fint för själen saker".

Lägenhetsuppdatering - gjorda flyttar i mitt snart 40åriga liv:
Kamrergatan 8 i Malmö
Kungsbrogatan 5 i Karlskrona
Norra Kungsgatan 10 i Karlskrona
Vasagatan 3 i Karlskrona
Ronnebygatan 19 i Karlskrona
Saltövägen 17 i Karlskrona
Brogatan 10 i Malmö
Styrmansgatan 30-32 i Karlskrona
- " - i annan lägenhet i samma fastighet.
Norrbäcksgatan 18 i Malmö
(sommaren i ett torp i Östergötland)
Tallrisvägen 22 i Örebro
Rydsvägen 394A i Linköping
Lantmannagatan 135 i Linköping
Kardborrevägen 35 i Södra Sandby
Groddgränd 18 i Höganäs
Briljantgatan 51 i Tynnered
Surteby Prästgården 2 i Björketorp
????

...hoppas jag kom ihåg alla nu...

1 kommentar:

Jaana sa...

Jag hoppas verkligen att du hittar din plats i tillvaron, ett eget hus eller lägehet där jobb och vänner finns nära.
Jag har också flyttat otroligt mycket i mitt liv, jag är nog i klass med dig. Men när vi flyttade hem från Hässleholm efter studieåren så lovade vi varandra att aldrig flytta med, över våra dödakroppar. Det är så traumatiskt och jobbigt både fysiskt och psykiskt. Jag får ont i hela kroppen bara jag ser flyttlådor.....nej aldrig mer.
Du får njuta av den barnfria tiden så gott du kan. Passa på att jobba av en hel massa så du kan ha semester tillsammans med barnen sedan.
Ha nu en skön helg och stor kram från mig