onsdag 10 juni 2009

Regntunga skyar...

Ute är det grått, regnigt och kallt.
...och på nå´t märkligt sätt tycks det "smitta av sig" på insidan också.

Boende uppdatering:
Jag är ilsk och arg för att jag inte har tid med det som åläggs mig i samband med försäljningen av prästgården. Det räcker med det känslomässiga som vi som familj går igenom. Allt det andra vill jag vara utan, eller åtminstone att bli lyssnad på att det finns tid om två-tre veckor då jag kan ta lite komp och hinna ifatt med städning. Så jag är sur, vresig och arg. Ja, jag är arg!

Nytt boende verkar jag kunna få ungefär 4km från där vi nu bor. Jag har varit och tittat två gånger och ska försöka träffa ägarna och skriva papper mm. Renovering behövs så jag vet var min sommar kommer att tillbringas. Hoppas att kunna flytta lite varje dag, och att allt ska vara på plats när det nya jobbet påbörjas den 17augusti.

Viktuppdatering:
Jag närmar mig mitt första stora mål. Det mål som jag en gång sagt att bara jag kommer dit så är jag nöjd... givetvis hoppas jag att det ska bli några kilon till... men det är sanslöst så bra det har gått. Nu har lite till runnit av mig och vågen stod idag på -47.1kg. Jag är noga med hg:na... Det är en enorm skillnad i ork och annat (ja ja... i ork och lust... men lusten får inte utlopp *fniss*). Kroppen är förändrad och jag ska försöka att snart igen lägga ut ett foto. Det är mkt lös hud och skrynklig sådan. Men samtidigt är jag faktiskt stolt över mina skrynklor för de visar att jag faktiskt kämpat (jätteirriterad på de som tror att de går automatiskt).

Guds-uppdatering:
Gud och jag samtalar just nu om livet. Vi är på ett sätt överens om mkt, men samtidigt så är jag irriterad på Gud... och ändå känner jag en vila i min Gudsrelation. Jag tror att Gud tillåter mig att vara och känna som jag för tillfället gör.

Livet är värt att leva!
Livet är en spännande resa!
Var dag lär livet mig något nytt...
bara jag är öppen för att ta emot det!

Inga kommentarer: