onsdag 3 juni 2009

Toktrött och reklam...

Tänk att man kan bli så här toktrött.

Idag har jag färdigställt ett begravningstal, skrivit ett vigseltal och ett konfirmationstal. Talat med ett sorgehus i telefon, träffat 4dopfamiljer vid tre olika klockslag (tre olika gtj). Planerat en gudstjänst med dop och en högmässa med dop. Talat i telefon. Haft samtal med KH. Haft lunchmöte. Korrat ½dokument på flera sidor (sorry, glömde göra färdigt det). Tagit ut dopblanketter. Kokat kaffe * 2. Tömt diskmaskinen på jobbet samt svarat på x-antal mail + spånat kring predikan + gjort original till konfa-utskick + kontaktat ledarna inför nästa vecka.

Utöver det har jag tjötat med barnen, handlat, tittat på BenteBent som Emy tagit hem (en fiskmåsunge som egentligen borde ha slagits ihjäl eftersom den var övergiven), skickat x-antal mail, suttit en stund på facebook, ätit kvällsmat (fil och knäcke med ost). Diskat en del, fyllt i och satt på diskmaskinen, lagt i en omgång tvätt, läst igenom Hedvigs "hemtenta", talat med mor i telefon.

Nu återstår det att varva ner tillräckligt för att välkomna John Blund in i sängkammaren. Nå´t annat herrbesök lär väl inte dyka upp där ;)




Fårups sommarland - bussresa den 25/7 eller 8/8.

1 kommentar:

Jaana sa...

Ja det ser ut som en vanlig dag på jobbet i juni. Men hav hopp, snart är det semester och då kan du vila. Det är ju så roligt med allt jobb tycker jag och jag får så mycket av alla människor.Då orkar jag lite till. Kram