måndag 8 juni 2009

Förbanna...

... Gud.

Kan man göra det?
Ja... vem annars kan ta emot all ilska och all sorg? Vem annars...?

Inte för att jag tror att Gud är den som skapar ondskan. Nej, det finns det andra makter som gör. Men Gud kan finnas där för att ta emot när ondskan drabbar oss och vi inte vet vart vi ska vända oss med det blödande sår som uppstått i hjärtat.

Det är ok att skrika åt Gud.
Det är ok att gråta och förbanna och ifrågasätta varför han inte kan visa mer av sin goda allmakt.
Det är ok, för när livet drabbas av det oförklarliga så finns det inget annat sätt att hantera känslan.

Gud i dina händer...

3 kommentarer:

nycklepigan sa...

Hej Ellenor. Nu är det dags för mig att lämna en kommentar. Jag är en av dina anonyma gäster på din blogg. Jag följer dig och din resa sågott som varje dag. Efter detta inlägg om att förbanna gud så känner jag att du behöver en rejäl varm kram. Utan att vi känner varandra så vill jag skicka energi och värme till dig. Det finns fler än du tror som tänker på dig. Kram från nyckelpigan

prÄllan sa...

Tack!
Den värmde och behövdes.

Oh vad roligt det är att få ett livstecken från "läsare".

/Ellinor

kantorn sa...

...får jag gråta ut...