lördag 6 juni 2009

Längtan...

Från prästgårdfönstret antar jag att jag inte kommer att se världen ur denna vy så mkt längre. Energideklarationen är gjord... på tisdag kommer mäklaren och snart är det visning. Lite f-bannad är jag för att de lagt in alla tider utan att först fråga mig...och i mitt schema nu ryms inte det privata med städning och annat och allvarligt talat ´vem bryr sig´.

Har tittat på alternativt boende och ska ringa dit imorgon för att se om jag kan få ta en "andra titt" innan jag bestämmer mig. Måste målas och fixas mm.

Vikten står nu still på -45.8kg. Platå- och ryckstilen tar en hel del på psyket... men det är bara att bita ihop.

Igår var det en bryta ihop och komma igen situation. Veckan har varit och är tuff. Mkt arbete under skosulorna och hjärnan fungerar inte riktigt i dessa stressade situationer. Jag borde snart hitta bromspedalen igen för att inte råka illa ut. Känner att jag tangerar gränsen eftersom det gungar på många fronter.

Ibland önskar jag så innerligt att det skulle finnas någon mer än barnen här hemma... någon som jag kunde krypa tätt intill.... lägga huvudet i någons knä och bara få vara liten och omtyckt. Samtidigt så finns inte tiden där för att hitta någon att släppa in i mitt liv - och min rädsla för att det inte ska finnas någon som kan tycka om mig gör nog att jag sänder fel signaler så att säga. Jag tror inte mkt på nätdateing. Har sökt detta i flera omgångar under de senaste åren och det gör bara att jag blir besviken på alla äckel som inte ser mig utan bara ser könet (hur kan man fråga en främling efter bh storlek och om man gillar oralsex - get real). Nej, jag är nog den där drömmande romantiska människan som tror och hoppas att "han" kommer infarande på en vit häst... Skämt å sido - nej - snarare att det växer fram... och som TRISS-lottsreklamens budskap säger -plötsligt händer det-

Hur som...

Nu ligger tuffa dagar framför. Idag konfirmationsmässa och sedan vigsel. Imorgon gtj med dop, mässa med dop och fristående dop.

Foten i kläm? Jajjamännsan! Nu kör vi!

Och A-G: "JA" jag har hissat flaggan!

Inga kommentarer: