lördag 22 november 2008

Hemma

Hemma igen och det märks... lugnet tog slut efter endast 4 timmar. Datorer, tv, tvätt, väskor, disk och skrik... allt som vanligt... förutom att jag just nu har än mindre ork.
Hunden fick 5minuters promenad och jag har bett om för mycket med att ta upp väskan till mitt rum, värma nyponsoppa - omvärma välling och nyponsoppa - väcka mig - hämta en spruta och lägga en madrass i sängen (som jag för övrigt inte vet hur jag ska kunna sova i då den är så låg, barnen tog ju sönder sängstommen i våras).

Har tagit i allt jag kunnat idag. Sov hos EmC och körde sedan till apoteket. Varför är apotekspersonal så onårbara - nästan likgiltiga. Så minns jag det inte från Tant Ulla på apoteket när jag var liten. Det känns som jag stör när jag ber om råd och då jag ber om att få saker som jag undrar över.
Sedan hem... kämpat att äta... jagat E som inte haft mobilen på... hämtat hunden själv... kört till Borås och hämtat H... kört till Skene och hämtat E... give me a break...

Så avslutas dagen med en hysteriskt hyperventilerande skrikande unge som inte orkar att gå i trappan, blir stressad, är livrädd, stortjuter, har haft hemlängtan och ändå vill bo nån annanstans... bara för att jag behöver hjälp... Och när jag frågar varför hon inte packat upp så kontras det med att jag inte packat upp. Jag tar några plagg i taget för att inte be barnen om hjälp även med det. Och den andra som bara går in på sitt rum...
...och som grädde på moset hur dåligt hon mått sedan skilsmässan...

SKIT att jag alltid misslyckas med att vara en bra mamma!
Ibland saknar jag att ha en vuxen att relatera till i vardagslivet.

Dagens mat:
2dl modifast choklad, 2dl roibooste, 5dl vatten, 2½dl blåbärssoppa (osötad), 2dl mild ädelostsoppa med ägg-gula, 6dl vatten, 2dl osötad fullkornsvälling, 2dl nyponsoppa, 3dl kanelte

- 13,4kg

Inga kommentarer: