fredag 28 november 2008

Det handlar om smak...

...förändringar.

Snacka om upplevelser denna första vecka. Sådant jag tidigare ansett avskyvärt blä-smakande har helt plöstsligt kommit att falla mig på läppen. Hittade en glasburk med soppa på ICA, köttfärssoppa, med det mest vedervärdiga utseende och konsistens som utspädd köttfärsås med stark tomat karaktär. MUMS... på två måltider sitter den som en smäck i magen - och jag tycks må bra av den.

Egentligen tror jag att doktorn bara petat fem hål i magen för syns skull medan han egentligen opererade mina smaklökar ;) .

Är fortfarande öm i vänster sidan, det är där de ska ha rotat mest. Tror att värken kommer från musklerna. Har tagit en tuppis även idag och drömt så gött och samtidigt so weird. Ibland blir jag orolig för min egen hjärna... drömma om folk som ligger över tjugo år bakåt i tiden.

Julen är avlägsen och julstädningen har inte kommit igång. Förmår mig inte till att ta tag i någon dammsugare eller golvmopp. Kunde vår Herre födas i ett stall bland djur och lort i en enkel krubba så tror jag att han kan komma till vårt hem även om det inte är finstädat... eller?
Men det är klart... jag vill ha upp min krubba och stakarna i fönstret. Vi får väl se imorgon om jag kan utverka påtryckningar på några barn, ingen nämnd och ingen glömd, att göra en kraftansträngning.

Bless!

Inga kommentarer: