måndag 25 juli 2011

Semester inom räckhåll!

Kan inte fatta att jag är så trött!

Det är som om hela jag håller på att ta slut. Som om kroppen säger STOPP och NEJ. Symptom som magont, diarréer, huvudvärk, ryggont, psoriasisblomning, PPP, förkylning, uttalsfel och mkt annat är frekventa. Det positiva är dock att jag sover... sover och sover... sedan i onsdags har jag sovit mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Så fort jag lagt mig ner på soffan eller sängen så har jag somnat. Antar att det är kroppens sätt att säga att det är dags för vila, semester, avkoppling. En vecka kvar! Nästa söndagkväll efter gtj så infaller den - SEMESTERN - och jag ska inte göra mer än att vila, städa, kanske tvätta fönster, läsa och njuta. Tja, första söndagen har jag ställt upp på att ta en gtj "hemma" i Björketorp. Men det ska bli kul! Träffa gamla kändisar igen... Hade tänkt kunna åka till Holland eller ngn annan stans, men det blir hemmafronten som det ser ut i dagsläget.

Annars är det idag en lugn dag och kvällen kommer spenderas med en gråtande Emy (vi ska se Harry Potter). Det är ju löning idag så en runda till IcaMaxi blir det nog, för skåpen gapar tomma! En tuff månad bakom och en lika tuff framför.Det är bara att inse... Även med en hyfsat bra inkomst så räcker det bara till att få "företaget Familjen" att gå runt. Guldkanterna är få... men med vilja och en stor nypa kärlek så går även det. Blir att följa matplaneringen minutiöst... och bara få de unga att acceptera det som ställs på bordet. Idag är det skinkinlindad sparris på risbädd som står på menyn.

Love!
Peace!
...and understanding...

Inga kommentarer: