lördag 23 juli 2011

Hur?



Mina tankar går till Norge.

Hur kan det hända?


Det är ofattbart för mig att någon kan ge sig på oskyldiga barn och ungdomar bara för att de är på ett politiskt läger med åsikter som man inte delar.


Det är ofattbart för mig att någon kan planera allt så att bomber först sprängts och dödat många - och på så sätt gjort polisen upptagna med det - för att sedan ge sig på barn- och ungdomarna.


Det är ofattbart för mig att någon kan lyfta ett vapen och kallblodigt mörda en efter en. Se dem falla ihop framför en. Se rädslan i deras ögon och de skrik av ångest som måste ha hörts.


Det är ofattbart för mig att vi människor inte kan acceptera varandras olikheter oavsett religion, etnicitet, kön och sexuell tillhörighet mm. Vi är alla human beings - människor - avsedda att leva tillsammans sida vid sida i harmoni.


Hur går ett land vidare efter detta?
Hur går mänskligheten vidare efter detta?

Hur kan du och jag påverka och hjälpa?


Låt oss stå enade i kampen för frihet, jämlikhet och broderskap.

Enade i kampen för var människas rätt till liv.


Låt inte en människas galenskap tysta kampen för det goda.

1 kommentar:

Alberto sa...


My sweet friend, I translated your blog, very nice and interesting you site.
When you want to take refuge in good ballads of yesterday, today and forever in all languages and genres I invite you to visit my blog and listen me.
From this Saturday July 23 th I pay tribute to music of Scandinavia.
I am a broadcaster of Argentina.
Best regards from Rosario-Argentina
Albert.