måndag 4 juli 2011

Flugor och fän...

Det är fint att ha en prästgård som ligger mitt i all grönska och med rogivande kossor i hagen utanför - men - kossor ger flugor och flugor ÄR irriterande! Och ju fler flugor du har ihjäl desto fler kommer på "begravningen". Men men...

En arbetsvecka ligger bakom och jag har en ledig dag idag. Ledig! Skönt ord... och jag ska inte stryka, inte tvätta och inte städa. Jag ska ta en kurslitteraturbok lägga mig i sängen eller badet och njuta. I eftermiddag ska Topsy klippas och badas (tack och lov)... sedan ska det praktiska kring Stockholm planeras. Lillgumman kommer ju hem om ett par dagar och konfas på söndag.
Ska också samla ihop mina tankar inför denna veckan. Mkt som ska tas itu med.

GBP:
Måste få lov att ta tag i mig igen. Får inte till tider och rutiner för maten. Passar inte med mitt schema och nu har jag slarvat o känner att jag inte mår bra av det. Så give me a break och tillåt mig att få kontroll över livet igen... TACK.

PSORIASIS:
PPP på högerfoten irriterar. Naveln angripen, benen sådär... det undre livet lämnar mkt att önska. Det blir också bättre när jag får ta tag i livet och får lov att få struktur igen på allt. Framför allt måste jag få väck allt socker (det är så mkt smygsocker i youghurt, bröd och halvfabrikatmat). Sockret är negativt!

UNGDOMARNA:
Önskar att jag kunde ge dem en lite bättre sommar med lite mer äventyr. Men nu får det bli som det blir. De har iaf grönt gräs att ligga på och en tur till en sjö lär väl bli av.

RELATION:
Förundras över detta... att vara älskad och bekräftad och få lov att vara den jag är. Men relationen påverkar maten negativt (tider för middag blir för sent om jag ska vänta på honom) och lite för mkt av livets goda har dykt upp. Kanske för att han får mig att slappna av... alltså ngt bra men som också är dåligt. Så här är det diciplin som gäller. Semesterplaner blir nog ändrade... för ngt annat kommer med all sannolikhet emellan och stjäl av ekonomin ;)

JOBB:
Idag är jag ledig. En full vecka av spännande möten ligger bakom. Jag har fått så mkt positivt tillbaka av församlingsbor att jag nästan skäms över att jag känner mig "bra". Det är underbara människor som jag får förmånen att tjäna genom att vara den jag är. Folklig... ja... jag väljer att tolka att det är ngt positivit att få höra det. För jag är bara jag, och jag gör mitt jobb med mig själv som redskap. Kan ju inte göra ngt annat. Fått kurslitteratur till första delen av kyrkoherdesutbildningen. KUL!

Näpp... nu är det dags att ta lite fil och ett knäcke.

1 kommentar:

Gisela sa...

Vad kul att du läser kyrkoherdeutbildn. Jag håller tummarna för dig nu, med psoriasis, kost och vad glad jag är för din skull vad beträffar "relation" njut!!
/ Gia