tisdag 19 juli 2011

Lycka?!

Hörde ett program på radion i helgen som handlade om lycka.
Vad är lycka?
Ja, det kan man fråga sig och svaret blir nog olika beroende på vem du frågar. Men torde inte lycka vara att vakna upp utvilad och glad, trygg och frisk, med lagom mat på bordet och nära och kära omkring sig. Behöver det vara så mkt mer?

Tiden rusar iväg för mig och jag är trött. Somnar lite var som och när som... Suktar efter semestern som ligger där ett par veckor fram i tiden. Trött troligen för att den senaste tiden inneburit så mkt glädje och sorg, ups- and downs. C-papen vill inte heller som jag vill (masken skaver) och jag ska nu prova en ny mask (huuuu vad stor den känns).

Halva sommarlovet har snart gått och Emy är konfirmerad och Hedvig har gjort sitt sommarjobb. Stellan är ledig och pysslar om huset. Sista sakerna är förhoppningsvis ute denna veckan så att nya kan komma in. Och bok nummer två är påbörjad inför kursen i sept.

Livet går sin gilla gång och jag drömmer mig bort till allt det där som jag längtar efter...

...om jag hade pengar - jabadabbadabbadabbadabbadabbadabbado-

Inga kommentarer: